Thursday, July 19, 2012

Meninjau A380 di KLIA..


Tak lama lagi Ramadhan bakal tiba.  Haruslah aktiviti-aktiviti luar  sedikit terbatas seperti membawa anak-anak keluar seharian.  Jadinya aku dan EnWTT memilih untuk bawak anak-anak meronda pada minggu lepas sepuas-puas ati sebelum berehat sebentar di bulan Ramadhan.  Kalau ada rezeki, lepas raya kita sambung lagik.

Pada pagi Sabtu yang permai, kami menuju ke destinasi pertama iaitu KLIA.  Niatnya mau melepak di Anjung Tinjau, KLIA sana.  Manalah tahu kalau-kalau ternampak A380 landing kat situ, tapi jangankan A380.. bayang-bayangnya pun tiada.  Jadi tengoklah mana-mana kapal terbang yang ada.  Rasyid dan Rumaisa teruja seperti biasa.  Aktiviti ini dilakukan sekali-sekala, dan seingat aku tahun ni adalah dalam 5-6 kali kami ke KLIA semata-mata bawak anak-anak tengok kapal terbang mendarat dan berlepas.  Adakalanya kami ke LCCT.  Tapi di LCCT tiada anjung tinjau maka peluang untuk melihat kapal terbang mendarat maupun berlepas dari dekat memanglah zero.  

 Tapi ada satu port di sekitar LCCT iaitu  berhampiran kebun kelapa sawit, memang buleh nampak kapal terbang lalu atas kepala, besar-besar.  Kadang-kadang kami berkelah di situ.  Tempat ini menjadi kegemaran anakanda berdua, apa tidaknya bila tengah makan tetiba deruman enjin kapal terbang mengaum nun di atas kepala.  Teruja sunguh mereka dibuatnya.   Bukan takat anak-anak, mak dan ayah pun teruja jugak sebenarnya.  Hehehe

Kalau ada sesiapa yang tahu kat mana boleh  nampak kapal terbang berlepas secara terang benderang, silalah jangan malu-malu tinggalkan maklumat di ruang komen di belog saya ini.   

Macam biasa, mari layan gegambar..
 

 
Rasyid sedang merenung masa depan..


 
“Tadak bubangpun mak..”  *Bubang = kapal terbang


Keterujaan


 
Adik, tengok sana !


 
Rasyid dengan aktiviti sampingan


Aerotrain










Sesi 'Q&A' antara dua beranak






 Sudah puas berjalan, mari kita merangkak pulak !


 Yeeeha!!




Kami yang gumbira…

2 comments:

Laxmi said...

naja.. naper bibir rumaisa cam ada lipstik jerr.. merah yuu..
2-2 adik badik tembams.. argh geram mak ok!

Naja Naja said...

Bibir dia mmg merah macam tu, lagi satu ditambah dengan biasan kamera kot..

Kerana bambam tu la semalam kena bawak depa pi jumpa Pakar Zat Makanan kat klinik gomen... heheheh