Wednesday, April 13, 2011

Rasyid Nur Muhaimin

Boss aku ke Johor Bharu tiga hari bermula hari ni.. aduih pening! Pening bukan apa.. kerja-kerja yang dia soh aku siapkan dalam tempoh tiga hari dah3/4 setel OK! Itu pun aku buat dalam kadar yang slow versi lepak-lepak sambil buat kerja, sambil google itu ini, sambil cemolot dengan kengkawan di FB, ‘blogwalking’ ke sana ke mari. Kalau aku siapkan semua hari ni, esok dan lusa aku nak buat apa lagi ?? Nak merayau keluar dari bilik ni memang la susah. Ada boss ke takdak boss ke memang wajib duduk kat tempat. Nanti orang call carik bos tak dapat, komplen pulak PA merayau merata-rata.. *motip?

Atas alasan tu, akupun sambil-sambil buat kerja sambil-sambil belek blog. Sebenarnya aku nak citer, sepanjang dok belek-belek blog tadi baru aku perasan aku tak pernah ceritakan pun pasal anak aku yang bongsu tu… Rasyid Nur Muhaimin. Hahaha. Sila muntah dengan mukadimahnyer! Biasala kan.. Ok, sebab citer si kakak, Rumaisa pernah ada dalam blog ni, hari ni sebab nak bagi sama adil. Aku cerita pasal Rasyid pulak… sempena setahun umurnya di donia yang fana ini.

7.4.11 hari tu genap setahun umur Rasyid. Rasyid Nur Muhaimin bin WTT. Dah boleh jalan.. dah boleh lari-lari tapi tersadung merata-rata. Berbeza dengan Rumaisa, Rasyid sangat manja. Paling suka bermanja-manja dengan kakaknya tapi kakak jenis tak suka kena himpit. Sudah berkali-kali didebik adiknya. Rasyid nangis. Tapi walaupun selalu kena debik, Rasyid belum serik nak bermanja. Rumaisa lak tak nak manja-manja. Rimas. Sedikit degil dan amat keras hati. Mungkin betul kata orang tua-tua, kalo pusar rambut di kepala ada dua, memang keras hati. Tapi Rasyidpun ada dua pusar rambut di kepala (mak depa lagi la.. tiga pusar rambut di kepala.. supap degil ? kahkahkahkah!) Terbabas lagik. Gitulah hari-hari. Terhibur melihat gelagat anak-anak. Anak-anak OK! (Riak sikit sebab aku dah leh sebut anak-anak… hahahaa)

Nak mengimbau sikit, serius aku rasa masih seperti bermimpi ada anak-anak sebab 5 tahun tunggu bukan jangka masa yg sekejap bagi diriku.. selebihnya, hanya yang melalui akan memahami.. hanya yang merasai akan mengerti. Ecehhh..! Bajet syahdu plak tetiba. Stop. Layan gambar saja…


Rasyid umur seminggu..


5 bulan..


Rasyid 9 bulan..


Rasyid setahun sudaaa.. macho beb! hehe

Kakak menyeksa.. bergaya dengan spekmater Auntie Aime


6 comments:

AMIRZA said...

Huk aloooooo awat hero pojaanku tetiba gondol... Huwaaaaa

marstories said...

comelnyaaaa!..suka2..:)

Naja said...

miza - dia rimas rambut panjang dah ala2 rameli sirap kot!

rini - terima kasih kerna menyukai anak2 ku hehehe

Anonymous said...

Rindu dengan kedua2nya..
sudah lama tidak ketemu...
Hepi BEsday Rashid Nur Muhaimin..
Moga Panjang Umur dan Sihat Selalu...

Ummi Riss....

Naja said...

thanks ris.. hepi besday in advance jugak utk rayyan, nanti kita celebrate besday depa sesama nak... :)

Anonymous said...

bole...bole..bole... bila nk bt... nnt kita roger..roger ek...