Thursday, July 12, 2012

Selamat ulang tahun Bibik Tati

Pembantu rumah kami yang sekarang bernama Tati Sulastri.  Tugas beliau sebenarnya adalah pengasuh @ bibik kepada Rumaisa dan Rasyid dan banyak membantu dalam urusan rumahtangga.  Skema plak mak..  Oh ya, ni bukan nak cerita pasal ragam bibik yang macam-macam.  Alhamdulillah, Tati ini baik-baik saja.  Sepanjang dia bekerja, aku rasa hanya sekali saja aku bagi ceramah panjang lebar non-stop dua jam kat dia atas sebab-sebab yang tidak dapat dinyatakan di sini.   Selebihnya, syukur pada Allah.  Sepanjang dia bekerja dengan kami, tiada sangat masalah-masalah negara yang dibawa bersama.  Setakat kecil-kecil punya hal, boleh disetel.  Tati adalah bibik yang ke empat diambil berkhidmat dengan kami.  Cerita tiga lagi bibik nanti aku buat entry asing.

Baru-baru ni Tati telah menyambut hari lahirnya yang ke tiga puluh.  Bersempena dengan hari lahirnya maka aku dengan En WTT mengambil keptusan untuk meraikannya dalam majlis kecil-kecilan sesama kami ahli keluarga yang bahagia ini.  Motif nak habaq keluarga  kau bahagia ke tak bahagia?  Tih tih tih.  Tema sambutan juga masih sama seperti majlis-majlis harijadi ahli keluarga kami yang sebelum ini yakni terkejan-kejan kekalutan tapi kenyang tergolek sudahnya.  Burppp.. Alhamdulillah !

Kata Tati, ini adalah kali pertama sepanjang sejarah hidupnya bernafas di bumi ini hari lahirnya diraikan dan dapat pula hadiah serta merasa potong kek sendiri.  Sungguh sinetron bunyinya tapi hakikatnya memang begitu.  Di tempatnya, kos untuk meraikan hari jadi sekecil inipun sudah cukup untuk membiayai sebulan barangan dapur bagi keluarga sepertinya.  Stetmen Tati menginsafkan..  maka marilah kita bersyukur berada di negara yang makmur dan aman sentosa ini.  Usah cuba-cuba kau rosakkan ketenteramannya.  Hehhh.. tetiba !


 
Rumaisa dan Rasyid yang tak sabaq nak raikan besday bibik + potong kek


 
Happy birthday Tati, semoga dilanjutkan usia dan dirahmatiNya.

 
 
Makan-makan.  Makan ayam dan kek dan air sirap. Hehehe


Pengerusi majlis, Encik WTT



Tati bergumbira dengan hadiah yang diterima beliau.  Hehehe

2 comments:

NaharTinie said...

dapppnya makan kek.
happy birthday bibik!

Nur Aini said...

Moga bibik dirahmati+berdedikasi menjalankn tugas.hepi besday bibik