Thursday, September 4, 2014

Meluat baqhang !!



Percayalah, aku tak ingin nak up entry ni walaupun sejak dulu rasa membuak-buak meluat.  Aku tahan-tahan hati aku sampai kadang-kadang nampak ada segaris cahaya dalam kepala.  Berhalusinasi kot, jadi sebelum aku skizo sorang-sorang, hari ni aku nak luahkan saja. 

Aku suka gak buang masa malam-malam lepas anak-anak  tido semua,  menjelajah FB, jadi busy-body nak tahu kawan2 kita buat apa, makan apa, pi mana.  Status FB juga mampu memberi hint hang tengah perang dengan laki ka, gaduh dengan boypren/ girlpren.  Masalah rumahtangga, masalah hasad dengki takleh tengok orang senang or orang lebih daripada kita.  Semua buleh terpancar dengan status FB. Hehehe.  Bukan nur ja buleh memancar sinar keimanan,.. status FB pun buleh baqhang, memancar dengan bermacam-macam sinar !

Yang aku nak tulis bukan pasal itu, tapi ada sangkut paut dengan FB jugaklah.  Pasal banyak sangat lambakan iklan produk kecantikan, kecerahan, kekurusan, kebesaran dan macam-macam lagi especially produk keketatan (?) yang kalau hangpa baca testimonial penggunanya memang buleh muntah hijau.  Testimonial yang tak logik, menipu tak agak-agak.    Aku buleh terima akal lagi kalau takat produk kecantikan nak mencerahkan wajah, memutihkan badan ke apa.   Naluri normal kot nak putih nak cerah walaupun kalau hitam manispun cantik jer di mata.  Prinsip aku, Rihanna takkan nampak cantik dalam kulit Taylor Swift, begitulah sebaliknye.  Paham ke ? Tak paham lantak. Kekeke.  Tapi kalau makcik umur 50, pada aku dah bertemu dengan garis menopause dalam fasa hidupnya tapi wah kau lepas telan ubat sekian-sekian tetiba buleh up status ‘saya main enam round semalam’.  ‘suami saya tak keluar rumah seminggu kerana penangan jamu sekian-sekian..’ dek peri kehebatan dan keberkesanan produk tersebut.  Pada firasat aku laki hang tak keluaq rumah sebab lumpuh dari awai kot.  Dan yang kesian, menderula manusia-manusia yang baca testimonial makcik ni pakat-pakat pm..pm.. pm nak jugak produk yang sama dengan yang makcik tu telan.  Hai makcik, enam round semalam, tak luruh ka makcik ? Makcik bervagina sintetik ka apa ?  Tapi hakikatnya,  ramai juga yang percaya.  Super kesian !

Pastu hujung-hujung  2013 ke 2014 aku tengok testimonial maju bertapak-tapak dengan pesen tempek sekali gambaq laki bini yang berbangga mempamerkan produk membesarkan buah dada misalnya, dengan isteri tersenyum lebar sebab asetnya dah membesar kepada saiz yang dikehendaki (walaupun hakikatnya nampak terang-terang hang pakai padded-bra hat span dia tebai sekaki) -  sambil tok laki dok kat tepi buat muka mintak penampaq sepuluh round ! Kalaulah buleh, sejujurnya aku memang rasa nak bubuh penyepak sampai lumpuh kedua-duanya.  Belum lagi hang baca testimonial memasing.  Melucah terang-terang.  Kebabian apakah ini ? Ni nama dia melucah dalam iman kot.  Lucah, tapi tak nampak lucah, tapi sebenarnya ia lucah !  

Itu belum lagi produk membanyakkan susu ibu, kemain berbangga sebelah-sebelah perah buleh bertimba-timba mengalahkan lembu susu New Zealand punya.  Up gambaq susu dalam botol dalam esbok tak segan silu.  Produk air jampi air selusuh, up gambar dok dalam labour-room, nak beranak sambil buleh berjimba-jimba. Habaq semua bukaan servik berapa 5cm, 10cm.. akak steady jer tak rasa azab sengsara.  Ya Allah,  aduhaiiii.. sakit otak.

Dah lama aku tahan, tapi terlampias jugak rasa geram ini sebab meluat teramat.  Kalau ikutkan banyak lagi tapi takpelah.. selebihnya istighfar sajalah !
Chiaooo !


4 comments:

marstories said...

Hahaha..aku suka entry ini dan bersetuju dgn pandangan hang naja! Yg paling aku x faham org yg still pm produk tu..bengong!

RySha sHaiRy said...

Lawak giler dorrr..baca entry ni, gelak sengsorang..gud2 i loike yang tang laki nak mintak penampaq tu..sbb kalu laki aku dok lagu tu pung..mampuih aku penampaq gaban baqhang..hahahaha..still gelak all the way..

Naja said...

Rinie - pm patutnya dalam inbox mesej memasingkan.. ni pm kat wall tak de jadi pm dah lagi. Tapi mmg menyampah la.. sampai sakit kepala.

Rysha - Heheh.. haa kan, hang pun geram !

Lynda @ Speaker @ Rabbit said...

Tulah tu..kelakar dan tak logik pun ada..baru minum/makan 3 hari dah mencanak2 buah dada besar...minum ubat kurus tak sampai 1 kotak dah berpuluh2 kilo turun...cer kita yang try...habokk pun tak berlaku apa2.