Friday, December 5, 2008

Cinta Tonyok Bebudak...

Aku selalu perati benda ni.. dah lama, kdg2 lucu.. nak tergelak pun ada. Kdg2 rasa mcm nak kasik penyepak sorang sedas pun ada.... tapi lantaklah kan, kalo dah besar2 tu aku rs boleh la diterima akal..

Tadi masa balik umah rehat panjang tengahari, lepas bukak peti surat aku rs x larat.. jd aku lepak2 kat bawah umah aku tu dulu. Di situ ada sorang budak pompuan... tengah usung buku teks, aku jd bz bodi.. jengoi2 kepala tengok tajuk buku teksnyer.. ohhh baru tingkatan 2. Gaya nyer mcm bz aje.. sesambil muka berkerut2.. ssambil mata dok tengok hp... jari jemaripun bz menaip sms.. mmg tak hirau orang sekeliling punyer. Tunggu sesapalah tu.. tetiba hp dia berbunyi, " Pa..! Pa kat mana?" Pastu ada sedikit komunikasi... aku pasang telinga. Oh tunggu ayah dia. Sian plak. Agaknyer dah lama sangat la kot smp muka pun naik hijo, nak senyum dgn orang pun dah tak buleh.

Lepas beberapa minit.. tetiba datang satu mamat.. lebih kurang baya dia jugak, tp mmg peringkat teruna hijauuu la sesangat lg merempit lalu berenti tepat2 di depan kami... dengan tersengih2, " Sori ma.. pa lambat sikit. Ibu pa lambat balik pulak ari ni..." dengan nada merajuk2 budak pompuan tu komplen la " Lama tauuu ma tunggu kat bawah ni.. ma ingat nak patah balik dah tadi.. mujur pa dtg cepat kalo tidak mmg ma blah ajeeee " psatu menyambar helmet... cepat 2 pakai dan terus membonceng pergi ntah ke mana. "Cepat papa.. mama dah lapar ni!" Sayup2 aku dengaq dialog budak2 nih..

Tinggal la aku sorang2...... tepikir2.. Ma? Pa? Kalo otak yang positif.. aku memikirkan mungkin la nama budak laki tu Mustafa ka disingkat jadi Pa.. budak pompuan tu pun Marina ker... nama manja jadi Ma.. tp isk isk isk! Kalo memasing mabuk cinta membahasakan diri memasing mama and papa @ singkatannyer ma dan pa... adoiiiiii, baru tingkatan 2. Apa relevannyer nak menggunakan ganti nama mama and papa pada diri masing2.. sedangkan umur baru 14 tahun... nak prektis apa ke pun, takkan nak kawin dah tahun dpn?? Sungguh la tak sesuai. Duit petrol pun masih ditanggung mak bapak.. itu belum lg spender sendiri pun emak yg tlg basuh... gatai nak berpapa dan bermama pada usia muda trang tang tang gitu.. Sungguh la aku tidak dapat berfikir positif dgn situasi kedua2 budak tadi...

Kalo aku ada kuasa menfire bak ottomen.. harus aku fire budak dua orang tu kasik rentung. Chuihhhhhh!

No comments: