Tuesday, December 2, 2008

Kecuaian Yang Nyata


Ini insiden terjadi pada Jumaat yang lepas.. ekceli aku nak citer awal2 lagi tp oleh kerna semalam aku dpt cuti soh dok umah daripada doktor, maka haruslah aku memanfaatkan segenap peluang tersebut...

Berbalik pada cerita hari Jumaat yg lepas.. jam kat tangan dah menunjukkan angka 5.15 centu.. dah lepas pun waktu kerja aku yg sepatutnya berakhir jam 5 petang tp mmg lah jarangggg sangat aku balik tepat2 pada jam tersebut. Selalunya masih lg bertunggu tangga kat office menghabiskan apa2 kerja @ pun tunggu boss masuk bilik dulu baru aku blah. Nak plak seblum tu boss aku soh hantar emel kepada semua Akauntan2 Negeri mengenai hal kerja.. beserta dgn satu attachment. Masa nak send out tu aku rs dah cek berbelas kali supaya tak berlaku kesilapan. Bila dah setel semua, akupun dengan hepi mengemas2 la barang sesambil tunggu Zikri nak pegi pasar malam Bangi.. Aku mengidam mkn tepung bungkus yg dijual oleh sorang makcik yg ku rasa mmg sungguh perghhh la tepung bungkusnyer.. very klasik cam orang dulu2 buat.. Aisehh terliur lg.

Di pertengahan jalan... lg dua tiga minit nak smp ke pasar mlm.. tetiba hp aku berbunyi.. Takde la pelik sangatkan... aku capai hp dan hati berdegup kencang bila tiba2 tgk nama boss aku yg terpampang kat tepon.. "Hoh!" muka dah cuak mmg tak pernah2 la boss aku ni call time lepas keja. Habis sangatpun nak pesan apa2 dia akan sms. Mmg style dia.. xnak mengganggu privacy. Aku paling tgk muka Zikri dgn penuh tandatanya pastu jawap call, sekonyong2nya terdengar la suara boss aku " Naja.. u kat mana?" Akupun gtaw la nak g pasar mlm carik kuih. " Oh.. i nak bgtaw u, emel yg i suruh u hantar tadi tu.. " Blum sempat boss aku perabis ayat dia aku dah potong "Nape boss nape ?" " Ha attachment dia silap la.. I rasa u dah salah attach benda lain.. sebab i tgk ni ada alamat emel kawan2 u.. pastu ada nama Azean Ariffin.. bla bla bla" dan2 la aku rs cam ada batu jatuh atas pala aku. Haiiii buleh jugak silapnyer walo dah 10x cek seblum aku hantar. Issssk iskkk... " Ok en dzul, saya mintak maaf.. takpe lepas beli kuih kang saya balik semula ke office. Saya akan pastikan kesilapan tersebut diperbetulkan" "Ha ok.. i pun tak balik lagi.." dan boss akupun menutup hpnyer..
Dan pertama kali aku bershopping kat pasar mlm dengan tak tenangnyer.. Lepas beli apa yg perlu dan apa yg tingin utk dimakan aku bergegas ajak Zikri balik ke office. Lepas dah setel semua... syukur teramat.. pertama, ada ruang yang cukup untuk aku perbetulkan kesilapan aku.. kedua, aku tak dimaki hamun olehnyer.. Yang ketiga, mujur la attachment yg aku hantar tu takde la benda2 merepek kat dalamnyer.. sekadar alamat emel kawan2.. dan juga alamat kawan2. Sebab tu lah boss aku bley sebut nama Azean Ariffin. Hehehehehe. Mujur boss aku punyer tahap cool yang boleh dibanggakan.. kalo aku kena hamun hari tu pun aku akan pasrah dan redho saja. Mau nyer tak, senarai2 penerima emel tersebut berada di setiap negeri di Malaysia juga di Kementerian2 Persekutuan.. smp sekarang aku rs cam ralat sangat kerna memikirkan kenapalah aku secuai itu. dan pengajaran untuk aku.. lengkali namakan la satu fail2 tu sespesifik mungkin.. jgn letak nama yg dekat2 nak sama dengan fail sediada kat dalam pc. Hukkkkss!!

No comments: