Wednesday, April 11, 2012

Rasyid Sudah 2 Tahun


Hari Sabtu 7 April 2012, genap usia Rasyid dua tahun.  Sedar tak sedar masa berlalu, rasa macam baru sangat lagi dia hadir menyerikan keluarga kami.  Lengkap sudah rasanya keluarga aku, walaupun tidak berapa meriah dengan anak-anak tapi bersyukurlah dengan apa yang ada sekarang.  Seorang lelaki dan seorang perempuan.  Kalau ada rezeki di masa hadapan dan sekiranya diizinkan Allah,  aku ingin menambah ahli keluarga lagi.  Buat masa ini saranan doktor agar menjarakkan kelahiran tiga tahun selepas lahirnya Rasyid haruslah dipatuhi demi kesejahteraan sejagat. Hehe.. sejagatlah sangat.  Faktor keselamatan ibu dan anak wajib diambil kira supaya tidak terjadi insiden yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran.  Berperibahasa pulak mak di awal-awal pagi, takpa lah.. anggaplah ia sebagai senaman minda.

Jadi sempena umur Rasyid yang sudah mencapai dua tahun, kami sekeluarga membuat sambutan hari jadi seadanya.  Kebetulan pula kawan Mr.WTT merangkap jugak kawan aku datang rumah pada malam sebelumnya, maka secara tak sengaja merekapun terlibat jua dalam aktiviti menyiapkan projek ‘DIY’ sambutan hari jadi Rasyid yang aku buat.   Kepada sahabat handai, rakan taulan dan saudara-mara, maaf bukan tak nak jemput tapi bajetnya ciput.  Eh seperti pantun dua kerat pulak.. haha !  Sebelum aku meroyan lebih dasat mari layankan gegambar..

Auntie Lilian sedang tolong-tolong.





Proses DIY (i)
Proses DIY (ii)
Proses DIY (i)
Hasilnya yang tak seberapa tapi cukup buat Rasyid dan Rumaisa tersenyum gembira

Kek Angry Bird
Cokie=cokie perasa strawberry

Sesi potong kek.  Rumaisa tumpang sekaki.

Kakak eksaited.. :)
"Lasyett.. duduk sini !"

Yeyyy.. yeyyyy, sudah 2 tahun

Rasyid sebenarnya konpius.. hari jadi ni natam apa sebenarnya. Blasah jer la nak, esok besar2 kau akan faham.. hehehehe !





8 comments:

TiNiE said...

Happy Birthday Rasyid!
muah..muahsss

tak menahan pulak aku tgk kek tu, mcm nak pi cari jer sat sat gi...zasss

Anonymous said...

happy bufday lasid. sayang lasid. muah muah - m long

Lady RaRa said...

kek besaq tu kalau dapat kat aunty Rai (aunty macam omputeh sikit kehkeh) sekali ngap ja lacet oi

amykimi said...

Happy bday rasyid.... Bday abg zafran 8 april hehhe.... DIY mama naja and d geng cantik la.... Hhehe

Naja Naja said...

Tini - Tq !

Maklong - Tq!

Rye - Aunty Rye makan sikit-sikit la. Hahaha

Amy - Hepi b'day untuk Zafran. DIY tu dok gantung smp hari ni, sayang plak nak buang. Hahaha

Laxmi said...

Happy belated birthday Rasyid.. muaks from auntie Lax.. :)

marstories said...

hepi besday rasyid :) moga panjang umur dan murah rezeki selalu hendaknya... :)

Leya said...

suka tgk kakak gelak...sangat sincere!