Friday, February 8, 2013

Poskad-poskad Cinta



Hari tu kat Ho Chi Minh masa aku mengikuti trip City Tour seharian yang kami (aku dgn Umie) bayar sorang USD15, salah satu agenda lawatan ialah ke Muzium Peringatan Perang.  Muzium yang mendokumenkan tinggalan Perang Vietnam dengan Amerika sekitar tahun 1957 sehingga 1975. Kami menghabiskan masa sekitar 15 minit saja dalam muzium walaupun diberi masa sehingga sejam, kerana tidak mahu mendera emosi masing-masing.  Cukuplah sikit gambaran mengenai perang antara Vietnam dan Amerika itu yang kami tengok kerana tadak satupun yang boleh membuat kami tersenyum kaedahnya.

Keluar dari muzium tu, kami beli beberapa keping poskad untuk suami dan anak-anak.  Aku beli 5 keping poskad.  Satu untuk EnWTT, dua untuk anak-anak dan satu lagi untuk bibik.  Begitu juga dengan Umie.  Jadinya selepas menulis dengan penuh semangat sementara menunggu masa untuk pi ke pejabat pos di tengah Bandar Ho Chi Minh tu, sempatlah siap poskad-poskad kami ditulis dan ditampal setem lalu dipos dengan hati senang lenang.  Tarikh aku pos ialah 26.1.2013.  Dengan harapan sebelum kami sampai balik ke Malaysia maka poskad-poskad tersebut sudah sampai ke tangan penerimanya.  Nak surprise konon.

Tapipun selepas seminggu genap aku sampai balik ke Putrajaya ni, barulah  dua hari lepas (Rabu) bila aku sampai di rumah, EnWTT pun habaq dia sudah terima poskad Vietnam aku tu, termasuk la anak-anak dan bibik.  Lembab sungguh, nak surprise celah mana kaedahnya.  Tapi takperla, mujur sampai jugak.. buat tenggelam di Sungai Mekong sana, cemana.. ?

Dan, rupa-rupanya ada satu perasaan yang indah bila si penerima bagitau poskad untuk depa dah sampai.  Rasa bahagia.  Kalau nak tau perasaan bahagia yang macam mana, silalah try hantar poskad untuk orang-orang terdekat bila anda di pearantauan.   Tetiba rasa isteri mithali sangat.  Ko mampu tulis poskad sekeping pos kat laki,  pastu terus rasa ala-ala isteri mithali darjah tertinggi ? Serious, aku mampu ! Jangan nak poyo sangat buleh ? Kekekeke

Okeylah, jangan diteruskan repekan ablasa itu.  Mai tengok poskad Vietnam yang lawa-lawa ini.  Untuk EnWTT tu, aku ada la tanyakan pada si Stifler, kami nyer tour guide pada hari kejadian cemana nak tulis I lap u dalam bahasa Vietnam.  Siapa lagi kau nak lap-lap kalo bukan suami sendiri ? Dia pun sukarela tolong tulis kat atas poskad untuk EnWTT tu dan siap tambah lagi ayat.. I love you more than I can say.  Yang tak tahan ada tambah hihi kat belakang.  Gelak miang la kot ya ? Lantakkan di sana.  Nasib baik aku dok Vietnam, kalo Stifler ni tour guide kat Malaysia harus aku sapokbiki kan beliau  bertubi-tubi.  Kasik rosak poskad mak saja.  Tapi, oh ada la tapinya.  Harusla kalau tak tulispun mak sayang laki mak sendiri kan.. sayang yang bukan sekadar I lap u, u lap me then we kering together-gether.  Auuwwwww.

Gambar menarik di poskad-poskad yang terbabit dalam kejadian ini.

Kata-kata untuk mereka dan keluarga mereka yang ditinggalkan.
Buktinyer.. tu ada cop Saigon. Hehehe

1 comment:

Unknown said...

ayat tok WTT paling tak tahan ... lawa2 ... hahahaha