Tuesday, January 29, 2013

Salam dari Ho Chi Minh City

Assalamualaikum WBT,

Gigih aku nak up entry walopun sedang berbekpek katanya.  Ya, bila lagi mau merasa update blog sendiri di negara orang.  Lusa nak balik dah ke Putrajaya.  Aku takkan dapat dah peluang ni kot, peluang up entry blog dari Vietnam.. hehehe.  Nampak dak?  Riak dalam iman...

Sejujurnya aku rasa perjalananku ke sini sangat dipermudahkan Allah.  Masa nak mai hari tu aku dalam keadaan demam-demam, batuk dan selsema yang sudah berbulan-bulan, dapat athma lagik. 2 hari sebelum datang sini suarapun macam kambing jantan, garuk semacam.  Alahan barangkali.  Berbekal Ventolin inhaler tu dengan macam2 ubat aku bawak bekal ke sini.  Bimbang jugak tetiba nazak di negara orang.  EnWTT pun dok risau-risau hari tu kalau-kalau aku tergolek di sini. Aku cekalkan hati.  Tapi alhamdulillah syukur, datang sini.. semua penyakit-penyakit macam terbang di angin lalu.  Ni dah masuk hari ke 4 aku tak guna inhaler tu.  Takdakpun tanda-tanda athma.  Selsema ada sikit2 lagi tapi tinggai bersisa saja, macam tu jugak dengan batuk.  Mungkin lepas ni kalo sakit lama-lama taknak lega buleh bawak pi bejalan baru lega kot noh? Heheheh.

Apapun Vietnam negara yang best untuk dikunjungi.  Rakyatnya bermacam ragam.  Ramai yang baik-baik dan prihatin.  Syukur jugak, kat sini kami ditemukan dengan orang yang baik-baik dan dijauhkan dari yang kurang baik.  Ramai yang berpesan supaya kami berhati-hati dengan suasana di sini.  Sudah menjadi resam di mana-mana saja ada orang baik ada orang tak berapa reti nak jadi baik. Semua pun sudi membantu, tunjuk jalan ke mana-mana walaupun selalunya versi perbualan seperti itik dengan ayam.  Bagi penerangan apa yang kami perlukan.  Almaklum, aku mai dengan Umie di sini dalam versi terjah dan redah.  Hanya tiket flight dan hotel saja (yang kami tempah dari Agoda.com) sebagai persediaan awal.  Lain-lain agenda semua kami redahhhh.  Tapi best jugak versi redah-redah dan terjah ni, baru terasa hidupmu sungguh backpaker.   Ada hati peknen 7 bulan mau feeling backpaker.. tapi itulah hakikatnya. Hehehe.  Banyak pengalaman menarik di sini, pemandangan juga menarik.  Nantilah bila balik sana kalau rajin boleh aku cerita kat blog di lain entry.

Sehingga itu, sekian untuk kali ini. Jumpa lagi.




4 comments:

Anonymous said...

Wahhh bunyi mcm seronot nya- k na

Fuuhhhh la la ..... said...

nak tengok gamboooooooooooooo

TiNiE said...

best nyaaaa...
take care tau.
peluk cium to both :)

Naja said...

KakNa- beronot2 :)

Kak Nora - Nanti yaaa

Tini - Mmuahhh mmmuahhhh !