Thursday, August 6, 2009

Festival Floria Putrajaya 2009

Festival bunga2an sedang berlangsung selama 9 hari di Waterfront Precinct 2, Putrajaya iaitu berhadapan dengan Kompleks Kementerian Kewangan, bermula pada 1 sehinggalah 9 Ogos 2009. Tinggal tak berapa hari lagi..

Pemandangan adalah sangat cantik pada waktu siang, tapi malam rasanya lagilah cantik sebab bercampur dengan simbahan cahaya lampu yg menjadi sebahagian daripada tema hiasan di taman masing2 yang dibahagikan mengikut kementerian, jabatan2 kerajaan dan juga swasta serta sekolah.

Kepada yang masih belum berksempatan mengunjungi dan berkesempatan untuk berbuat demikian, anda adalah sangat dialu2kan. Heheh.. di bawah ini ada 2 keping gambar yg sempat aku snap. Selebihnye kamera hp tidak membenarkan kerana gambar menjadi kelabu dan sangat tidak cun untuk ditempek dlm ini. Nantilah bila2 senang aku akan import gambar dari kamera Zikri.

** Cantiknye..

*Transformasi dari bunga2an kepada seekor tapir @ cipan @ tenuk..
Kalolah boleh bela sekor ceni.. agaknye hari2 aku menapir di situ. Bahagianye!


Oh ye, aku pi pesta tu pada hari Sabtu, hari mula2 berlangsung.. walaupun pengunjung adalah tersangat ramai tapi puas jugak tengok bunga2an.. Niat di hati nak mengulang lagi tapi rasanya macam tak berapa sesuai coz lepas balik dari situ, pada malamnya Rumaisa semacam mengalami batuk seakan2 athma dengan nafas yg berbunyi.. huh, mungkin kot dia alah pada debunga.. akupun tataw!
Pada pemerhatianku, Rumaisa adalah tidak berminat dengan bunga2an tersebut. Takdepun tanda2 excited kat wajah dia bila tengok bunga2an... bila diajak bergambar mulalah buat muka protes.. tetapi dlm masa yg sama sibuk pula memerhati pada sejenis lori gedabak besar berenjin MAN yg membawa peralatan siaran luar, kepunyaan RTM. Siap tersengih lebar bila tengok lori.. apa ke halnya anakku ?! Kamu adalah tidak feminin..


*Aku : Senyum baby.. senyummmmmm...
Rumaisa: Ommmmm... ommm... (protes senyap2an .. tak nak senyum)

*Rumaisa : Arghhhhh... Tolonggg.. keluarkan aku dari sini!! (protes terang2an..)

6 comments:

Laxmi said...

naja.. naper tak amik gambo masa dia sengih tengok lori besar gedabak tuh? hikksss

naja said...

dalam kamera zikri.. nanti aku import masuk sini ;)

marini said...

kalau cikmai tu, aku tak heran dia tak suka bunga...heheheh...

yongshaniza said...

naja..cik mai suka bear dak?hikssss

naja said...

rini - aku suka bunga ;)

yong - yaaaa.. ada sekoq dia peluk2 sblum tidoq. bila dia lena aku lempaq keluaq la..

marini said...

hang memang minat bunga naja tapi cikmai ikut minat ayah dia... minat apa ntah?! hehehe...