Thursday, August 20, 2009

Blues Untuk Aku

Ha'aa... semenjak dua ni aku rasa cam biru2 jer di mana-mana. Bukak blog pun tak lalu, nak updet lagik la tak lalu... tgk komputer pun tak lalu. Pendek kata serba serbi jd tak lalu. Kerja kat opis terpaksa la lalu2 jugak aku buat.. kang satgi kalo tak buat kerja, opis buat tak lalu nak bayaq gaji aku.. lagi haru!

Raya pun dah dekat, dok hitung hari raya je.. posa blum tentu lepas semua. Tapi Insya Allah tahun ni kalo takde aral melintang, penuhla puasa patik. Hikhikhik!

Skang ni pi mana2 supermarket, superstore.. segala2 super dan yang tak berapa nak superpun la pendek kata semuanyer dah sibuk jual barang2 utk buat kuih raya, kek.. bekas2 kuih, kekacang untuk buat biskut.. pendek kata segala yg relevan utk sambut raya semuapun dah jual tinggal lagi nak membeli.. Untuk sambut posa.. ada la berkotak2 kurma nak tajuk apa semuapun ada.. Yusuf Taiyoob ka, DAM ka.. jenama2 yg tak pernah dengaq pun ada.

Citer pasai Yusuf Taiyoob, iklan dia tu... dah lama iklan tu diulang tayang.. bertahun dah. Pada pendapatan aku yg tak campur dgn pendapatan kawan2 lain la... Iklan Yusuf Taiyoob tu cam serba tak kena je pembikinannyer... berbisik2.. cam terpancar aura erotik kat situ. Mungkin la niat dia baik, nak pulih balik semangat yg letih lesu setelah seharian berpuasa.. berlapar dahaga bagai. Itu jer la kebarangkalian positif yg dapat aku pikiaq.. mungkin la kan. Dulu sekilas aku tengok iklan tu, ingat ka iklan ubat kuat ka.. makjun lintah pacat semua.. puihhhh, rupanyer iklan kurma. Laaaaaa!

Aik terbebel plak dlm takde2 mood tuh.. oklah sekian!

5 comments:

yongshaniza said...

kekekekkeke..hang jgn kutuk2 iklan yusuf taiyob tu...w/pun cam iklan 'tet' je kan..kan..kan...hahahhaha...kurma dia sedap..peberet aku kurma safina tu...wajib dibeli setiap kali posa...

alladiin said...

wahhh...tahun ni lu boleh puasa penuh ke... TAHNIAH....(dah berapa bulan tu..hehehe)

naja said...

yong - aku tak kutuk kurma tu.. aku kutuk iklan tu jer...

alladiin - lu sungguh bijak la bro. 1++ bulan.. baru anak bulan! heheeh

Gabai said...

Selalunya org yg dapat anak nie akan berderet-deret selepas nie ...sejarah telah membuktikan, tinggai tak dak sesapa buat thesis saja lagi...apa2 tahniah....

naja said...

Hj - Syukur pada Allah. Terima kasih.