Tuesday, March 1, 2011

'Backpack' ke Kelantan..

Entry kali ini adalah berkaitan dengan aktiviti ber’backpacking’ yang telah aku lalui beberapa hari lepas.. bermula dari 23 Feb sehingga 27 Feb 2011. Sangat menerujakan bagi diri aku kerana impian zaman remaja belasan tahun dulu2 akhirnya telah direalisasikan sekarang setelah usia menjangkau 33. Keseluruhan destinasi backpack kali ini adalah sebahagian besarnya di Kelantan iaitu Kota Bharu, Tumpat, Pengkalan Kubor, Dabong, Jelawang, Jeli, Kuala Balah, Gua Musang , dan berakhir di Kluang. Pengangkutan yang digunakan juga adalah pelbagai dari kapai terbang, teksi, kereta sewa, kereta sapu tak sapu, dan keretapi!

Penyertaan kali ni cuma bertiga iaitu aku, Umie dan Yong, itupun setelah keahlian dibukak kepada rakan2 terdekat, namun komitmen masing2 terhadap keluarga membataskan.. takpa, next time kita cuba lagik! Mak faham noks,bukan senang nak tinggalkan anak2 kecik kat umah dan jugak suami, berhari2 pulak tu. Untuk suami2 yg memahami dan belajar menghargai minat dan kecenderungan pasangan masing2 dalam aktiviti yg sebegini, terima kasih yg tak terhingga. Syukur juga pada Allah yang telah memudahkan segala urusan sepanjang kami beraktiviti kerana agenda semua pun adalah berunsurkan terjah mana sempat disebabkan perancanganpun bersifat ala2.. gitu ! 1st time lagipun, tak tahu nak rancang apa2.. bak kata Umie, draft2 je dulu! Tapi pujian harus diberikan pada Umie kerana dia yang banyak merancang pejalanan nak mula dari mana dan ke mana, aku cuma gurisan mengikut sahaja.. so jangan banyak bunyik!! Yang pasti, sepanjang perjalanan, kami ditemukan dengan orang2 yang baik.. yang sangat senang berurusan dan menyenangkan segala urusan. Mak insaf noks, niat yang baik pasti akan dipermudahkan Allah..

Next entry akan diceritakan dengan lebih lanjut aktviti2 sepanjang backpacking itu..

3 comments:

Laxmi said...

daling.. kasik letak gambo2 skali la takkan takda gambo kot.. kasik lagi kalerful n interesting utk membaca n mencuci mata kami2 yg jeles tahap gabansss.. hikkkss

Fuuhhhh la la ..... said...

hebat le naja skang.... backpakers fuyooo..... bukan mudah nyer tugasan nih... memerlukan semangat yang jitu .. sokongan dan kesabaran tu... caya lah naja

mikie punyer cerita said...

next time buat lagik... i nk mengfollow jugak...