Wednesday, November 20, 2013

35 = 3



Asalnya aku nak tempek satu gambar jer, konon-konon nak buat entry ala-ala ‘Wordless Wednesday’ tapi bangsa suka membebel macam aku tak payah nak wordless sangat la.  Hewhewhew. 


Aku kawin umur 26.  Disember 2008 masa umur aku 30 tahun, Allah kurniakan seorang anak.  Rezeki aku, masuk umur 35 tahun sudah beranak tiga.  Alhamdulillah syukur dengan pemberian Allah SWT.  Masa dapat Rumaisa terdetik di hati aku, kalau takdir Allah menentukan Dia bagi seorang saja anak kat aku, syukur sangat dah.  Aku tak mintak lebih.  Nasib aku dan EnWTT, juga takdir kami barangkali.  Tapi pakar motivasi kata nasib kita manusia ni kita boleh ubah, takdir je tak boleh diubah sebab tu ketentuan Allah.  Hanya Allah yang berkuasa mengubah takdir seseorang, atas kehendak Dia dan juga harus seiring dengan orang yang ingin mengubah takdir hidupnya itu perlu pula berusaha sehabis daya, berikhtiar dan berdoa serta berserah kepadaNya.  Bukanla sebab dok pikir tu takdir Tuhan, maka terus berputus asa dok tunggu menadah tangan berdoa meminta-meminta semata dengan mulut ternganga tak payah buat apa-apa.  Err, terceramah pulak. Hihi.


Rumaisa Nur Milhan, Rasyid Nur Muhaimin dan Rahman Nur Muzammil.  Merekalah harta dunia akhirat kami.  Allahuakbar ! 




4 comments:

TiNiE said...

alhamdulillah.
tahniah naja. ketentuanNya takdak sapa boleh halang :)

Naja said...

Thanks Tinie..*pelukpeluk*

emak. bukan penari tiang said...

Rahman muka sggh terserlah putihnya. Makan!!!!

Naja said...

Cahaya orang beriman kot no.. hahaha ! Muka dia je Rai.. part2 lain lebihkurang dengan Rasyid dan Rumaisa jugak.