Monday, August 4, 2008

Malam Minggu & The X-Files: I Want to Believe

Sabtu malam baru2 ni... oleh kerna boring2, aku meminta ijin dari Zikri pergi menengok wayang.. kebetulan plak GSC sekangkang semut jer jaraknyer dari rumah aku. Masa tu on the way balik dari Kajang selepas membelasah sate berbelas pucuk. Nak ajak dia tgk sekali.. takde maknanya. Jadi dia pun dgn jitunya mencadangkan kat aku satu idea yg amat bernas sekali " Cuba tepon Kak Ti, kot2 Kak Ti free... kalo p sorang2 xleh " Masa tu dah 9 mlm laaaa.. akupun tanpa membuang masa mengecall Kak Ti. Dan Kak Ti plak terus ok.. apa lagik smp umah naik bersiap2 bagai ribut... terus kuar.. meninggalkan Zikri yg setia melambai2 di balkoni :D

Smp GSC dah kul 10.10.. dok belek2 tgk citer apa lagik yg available.. sekali tgk jadual sumer nak start tengah mlm. Kcuali satu citer yg baru start jam 9.50 yg bertajuk seperti di atas. Atas cadangan Kak Ti, kamipun berrtanya la kat kaunter kot2 boleh lagi terjah masuk walo dah start 20 minit yg lepas kan... biasa la tolak iklan ding dong bagai mau 10 minit gak.. so yg terlepas cuma 10 minit. Ha, berkebetulan sungguh bernasib baik gak la walopun sumer tempat duduk dah penuh tinggal tiga pat ketoi jer seat dpn... kitorang memutuskan utk meneruskan hajat di hati.

Haaa, ni yg aku nak marah dgn citer X-Files kali nih... alahai, sungguh la tidak menepati jangkaan. Aku dulu peminat setia gak la siri X-Files nih, bila tgk filem mesti la otak dah set nak tgk la kelibat2 alien @ apa2 yg seangkatan dgnnyer.. sekali..chaitttt. Citer blur kodok yg sungguh tak relevan. Citer sindiket antarabangsa yg memperdagangkan organ2 di pasaran gelap.. dan pembunuhan bersiri.. dah banyak filem buat citer nih.. sudah laaaa. Aku bley beri 1 bintang serpih2 la untuk filem nih. Tapi ada gak la beberapa adegan yg mencopotkan jantung namun bukan faktor penyelamat.. pehhhh. Kepada kawan2 yg nak tgk citer nih.. aku cadangkan korang bukak kartun Tom and Jerry lagik best. Sungguh la tak percaya cenggini kisahnyer X-Files yg terbaru..

Abis citer tu dkt2 kol doblas.. tepon zikri soh dia temankan aku menghantar Kak Ti balik umah, sebelum tu singgah lepak2 kedai mamaks.. aku order minuman.. teh, milo.. bungkus air barli... heeheheh. Kak Ti pun terkebil2 menengok skema peminuman ku... Hihihi. Dah kul 1++ centu antar Kak Ti balik ke umah dia di Flet Antarabangsa. Pastu kitorang pun balik la ke umah sendiri.. tamat la sudahhh...

Thanks la kat Kak Ti yg sudi meneman dan sama2 bersengkang mata di kedai mamak. Jugak tuk Zikri yg pestaim dalam tahun ni berjaga smp tengah2 mlm melayan kerenah isterinyer yg tak berapa mithali nih.. hehehehe



1 comment:

yati risma said...

huhuhu...kali ni nama k.ti tersenarai sekali laa...bangganya rase ati... sama2 kasih....