Monday, November 17, 2008

Aku Si Pembunuh Di Dalam MimpiKu

Bunyinye aneh.. tapi aku rasa ini kali pertama aku bermimpi jadi pembunuh. Sungguh sadis. Ceritanya seperti dalam cereka2 thriller. Aku tidak tahu mengapa aku membunuh tapi yang pasti nya aku seperti ingin melindungi sesuatu. Bangun dari tidur pun terpikir2.. mengapa mesti aku membunuh.
Dan jarang sebenarnya aku dapat mengingat balik semua kronologi mimpi2 aku.. ceritanya, aku di kampung. Tetiba kampung aku especially rumah lama tok aku di kampung telah diserang oleh sekumpulan anjing salji.. Isk.. memang tak kena tema langsung. Aku telah membunuh seekor anjing yg paling besar, paling garang. Dan bangkai binatang itu aku letak di tengah laman. Tiba2 ada lagi pulak puluhan anjing yang datang, dan aku berjaya membunuh ke semuanya. Dalam terpikir2 di mana nak tanam bangkai2 anjing itu tetiba datang pulak 2 orang lelaki.. berpakaian seperti komunis dalam drama-drama.. tetapi warnanya lebih hijau dan mukanya muka Melayu. Bertanyakan sesuatu, dan aku tak pasti apa yg ditanya.. tiba2 aku mengambil sebilah parang lalu melibas kedua2nya sehingga putus kaki dan tangan.. lalu kedua2nya aku heret masuk ke dalam satu lubang di bawah tangga rumah lama peninggalan aruah tok dan tokwan aku itu.. di situ aku sumbatkan mayat2 itu dan cuba menutupnya. Salah seorang dari mereka yg ku bunuh itu rupa2nya masih hidup walaupun cedera parah dan tidak berkaki dan bertangan. Matanya memandang aku dengan berkedip2.. seperti tersenyum.. tiada tanda sakit2 pun. Kerana geram atau entah apa, aku mengambil parang lalu ku cincang2 baki lengannya. Tak puas dengan itu, aku mengambil tombak yg ntah datang dari mana lalu aku menikam2 tepat dijantungnya. Adoiiii.. sehingga satu ketika aku sendiri tidak sanggup tengok lagi keadaan orang itu, tetapi tanganku masih lagi mencincang2 daging yg tinggal. Akhirnya aku menutup lubang di bawah tangga itu dengan serpihan batu bata. Dan tappppppp.. aku terjaga!
Puas aku beristighfar.. mahu membuang jauh2 ingatan terhadap mimpi tersebut namun seperti ada layar kaca menayang kembali semua adegan2 ngeri tersebut. Sadisnya aku. Teganya aku membunuh.. aku sudah hilang rasa kemanusiaan.. walaupun hati tidak rela namun seperti kekuatan fizikal merelakan aku jadik pembunuh.
Aku masih terfikir2.. mmg mimpi adalah mainan tidur. Tadi aku mencari2 di internet maklumat berkaitan mimpi kerana ini kali pertama aku bermimpi membunuh dan aku terjumpa ini " Mimpi Bunuh : Jika anda bermimpi membunuh orang, bertanda akan keberuntungan besar, sedang anda dibunuh orang, bertanda kurang baik anda akan menjadi sakit-sakitan" Wahhhh.. tp aku tak rela la bermimpi seperti itu lagi... naik bengong aku dibuatnya. Apakah tidak ada mimpi yg tidak berbunuh2 dan si pemimpinya masih tetap beroleh keberuntungan?? Sesungguhnya aku bermohon kepada Allah agar dijauhkan dari tipu daya dan gangguan syaitan. Amin.

2 comments:

yati risma said...

k naja seorg pembunuh...takutnya...
klu mimpi kena kejar lembu ape maknanya ekkkk....

Naja said...

tu lembu korban utk raya haji nanti kot ris.. hehehehe. wallahualam.