Wednesday, November 11, 2009

Kecik Atiku okey.....

Tadi masa turun beramai2 ke kafe untuk beli makan.. dalam lif aku berpapasan dgn seseorang.

"Ehh.. akak tengok ko ni makin buncit la skang sejak2 pas ada anak ni.. Hati senang kot" tegurnya. Aku cam terkelu seketika sebab ramainya orang dalam lif.. dan orang2 pun semua mcm memandang2 akan perut aku yg memng tak ramping pada waktu itu dan jua pada waktu2 terdekat. "Itu belum lagi ko beranak sendiri!" ujarnye tanpa memikirkan efek dari kata2 itu. Huh!!

Tetiba kawan di sebelah aku bersuara. "Hehhhh.. apa plak tak beranak sendirinya. Tu anak dia skang tu... dia la beranak. Ni ha nak dpt lagi sorang tahun depan! Apa ko ingat dia takleh beranak?? " ujarnye memberi jawapan bagi pihak aku yang sudah malas memberi apa2 respon. Tetiba 'akak' itu seperti serba salah.. "Laaa ye ke, ingat ka ko amik anak angkat! " katanye lagi sambil2 mencuri2 pandang muka aku dengan air muka seperti memohon maaf mungkin.. dan tetiba bersembang ramah menukar topik lain tanya aku jadi PA sapa skang ni, jaga sapa skang dan ada tak xboss aku yg lama dulu tu call tanya2 kabar... eh tak relevan langsunglah kan.. tp aku cam betui2 terkecik ati plak, hanya tersenyum tanpa sebarang jawapan!

Sebelum keluar lif aku sempat2 mengintai bayang aku dr paparan cermin lif itu.. mencari2 kalo tertempek cap di dahi aku "TAKLEH BERANAK' ke ... takde la pulak kan. Sudah gitu sifat manusia pandai2 membuat spekulasi sendiri.

Adohhh.. nape selalu aku berhadapan dgn situasi seperti ini.. bukan sekali dua. Aku rs aku masih lg muda.. mampu kot nak beranak selori lagipun. Lain la kalo Zikri kawin dgn aku yg ala2 Makcik Wok tu ka.. harus la aku pun tak rasa kecik ati kalo orang dok wat spekulasi aku xleh branak ke apa ke... dah menopause pun! Kalo tara2 Macik Wok tu bley beranak lagik.. pun susah jugak.. mau kontroversi satu Malaya!

7 comments:

marini said...

wooo! sudah melampau itu makcik! xper naja..jangan kecik ati.. itu makcik bukan kawan hang pun.. kawan2 hang tak penah kata camtu kat hang kan!

TiNiE said...

tul tul...
kalau kami2 ada dekat2 masa tu...pasti mulut makcik tu pasni takyah makan cili dah..pasai dah dicabaikan...*EMO*

alladiin said...

erk...tenang2 semua.. small matter je. Jgn difikirkan sgt perkara2 cam tu.. takut nnti perkara2 yg penting terciri pulak..

Fuuhhhh la la ..... said...

laaa.... sapa le insan yang bermulut celupar itewwww....
sabo ye naja....apa yg penting jaga kesihatan kandungan baik2... selebihnya padan muka dia le sbb ckp main terjah je kan...ehehehheheh

haya_yaya said...

wahhh....canteknyer bahase...
alaa..org2 cmni mmg wujud.bckp x pikir prasaan org...sabor je la Naja..at least ado..

AMIRZA-KRAF said...

sabar ya Naja.. atlis hang dah ada cik mai penyeri idup hang.. n bb yg dlm perut tu... abaikan org yg mengong tu...

larra said...

jgn layan...kalu aku ada.. for sure makcik tu dah kena laser tahap teranjang dinding nagn aku... bongok betul...