Thursday, November 5, 2009

Kucing dan Pisang


Baru sat2... aku sedang surf2 tenet tengok gambar kucing.. comel2... bestnyeeee. Sesambil mulut mengunyah pisang yang diberi oleh sorang kawan. Thanks nooo...

Tengah ralit2 dok mengunyah sambil2 mata tak lekang dok tgk aksi2 kucing, tetiba boss aku terjah. Tergamam aku, walopun takde buat kerja salahkan.. hehe. Lain la kalo tengah dok surf web 'biru mata hitamku' ka.. apo daaa aku ni. Gelabah tak tentu pasal. "Naja, u makesure everything ok ye petang ni. I taknak dato' komplen!" pesan boss aku... peringatan yg kali ntah keberapa boss aku bg utk satu kerja yang bakal berlangsung kejap lagi. "Ok boss!" jawap aku dgn mulut penuh makanan.

"U makan apa tu?" soal boss aku dan aku bgtau boss aku apa yg aku tengah makan sesambil offer dia jugak apa yg aku tengah makan tu. Boss aku terpinga2.. " Makan apa? U beli kat mana?" Soal boss aku mcm terkejut badak sangat.. aikk, takkan pisang goreng pun tak pernah dengar boss aku ni yg dia cam pelik sangat tu. "Eh boss, kan merata2 bersepah2 orang jual pisang goreng ni..." aku lak cam tak puas ati. "Ohhhh.. pisang goreng..., tadi I dengaq u kata u makan kucing goreng!" tegas boss aku. Akupun jd terbengong2 sekejap... ye ke aku ada cakap kucing goreng.. aku rasa aku dah cakap betui td pisang goreng.. gimana bley jadik kucing goreng pulak! Aku tak tau la tinger sapa yg tak dengar @ lidah siapa yang tersalah berkata2...

Ke sebab aku syiok sangat dok tengok gambar2 kucing tu terus pisang goreng jadi kucing goreng..?? Hadoiiii!

Perrlukah aku mengajak Zikri gi berlibur di mana2... mengembalikan kewarasan yang lupus ini!



Ini adalah rupa sebenar kucing yang belum digoreng.


Ini pulak pisang goreng...


7 comments:

Laxmi said...

meoowww.. hahhahahhahha kelakar tul hang nih..
tapikan.. fuhh teleyo aku tengok gambo pisang goreng...

naja said...

lax - ke ko telior tekenang kucing goreng? heh heh heh

yongshaniza said...

aku nak lempang kucing tu..aku geram..comeiiii...hehehehhe..pisang goreng tu membuatkan aku laparrrrrrr

alladiin said...

pishang goreng klu di makan bersulam kan sup ekor kucing... peehh.. kompom jadi dinasor.. then, tabur sikit lada sular... otromen pun ngeri nak dekat

sumijelly said...

hehehe.... lapar smpai teringat kucing ker..
ishk...jgn... comel tu kucing tu..
sampai atas pinggan dia tidor..
hehehe

http://sumijelly.com

naja said...

yong - sblum lempang kucing baik hang lempang aku dlu.. ;D

alladiin - jgn kata otomen... moyang otomen pun angkat kaki dengaq lu punyer resepi ni bro!

sumi - ekceli kucing tu yg kelaparan, bukan naja yg lapar kucing! hehehehe

Fuuhhhh la la ..... said...

naja ko dh sampai tahap kritikal nih.... eehhehehee