Thursday, October 30, 2008

Akukah Yang Bersalah?

Petang semalam dah dkt2 nak maghrib.. aku ikut jalan short cut pi amik Zikri kat depan Parcel E sebab bas yg dia naik dari KL tu telah membengongkan diri menukar laluan tak semena2.. patutnyer buleh turun depan umah je. Akupun menyusup masuk ikut bawah perut Alamanda pastu kuar kot jalan besar sana.. masa tu keta berduyun2.... smp kat satu tapik lite susur kiri, lampu tengah merah. Pakat2 stop. Dok sat dah ijo balik, dalam 5 saat dah ijo, keta kat dpn masih tak jalan lagik.. aku pun sabar menunggu kat blakang.. tetiba ada satu jantan keji kat blakang aku bawak Waja telah membunyikkan honk dgn bertubi2.. aku taw niat dia nak sedarkan orang dpn aku pemandu Kelisa (jantan jugak) yg lampu dah ijo.. tp cukup la bagi sekali jer honk bukannyer orang dpn tu pekak..

Bila driver Kelisa dpn aku jalan... akupun jalanlah, tetiba dia turunkan tingkap keta dia.. berpapasan di tepi aku dan terus tunjuk isyarat *F star star star*.. hampehhhh! Sungguh keji. Aku buat tak nampak je memula.. agaknyer tak puas ati sebab aku buat bodooooo... dia buat lagik, pulak tu bukan sekali tetapi bertubi2.. haiiii menyirappppp darahku! Aku rs mesti dia ingat aku yg honk dia bertubi2 tadi.. dah tu pulak, mesti la tercabar keegoan dan kejantanannyer sebab yg honk dia plak pompuan... lengkali tlg siasat dulu. Smp kat satu lagi susur keluar ke bulatan tu, driver Kelisa ni betoi2 dok tepi aku dan terus cakap " Ko ingat ko best sangat ker nak honk2 orang?" pastu lg sekali tunjuk isyarat *F star star star*.. aku mmg hangin tahap gaban terus jerkah dia balik "Sebab aku best la aku tak honk hang... tu jantan kat belakang aku yg sama2 bodoh mcm hang yg honk hang.. pi la marah dia. Tonyokkkkkkkkkkkkkkk" and mamat tu cam terpisat2 sebab aku rs sora aku kuat jugak time tu mengalahkan semua bunyi enjin2 keta kat situ. Dah plak kebetulan lampu dah ijo terus aku jalan.. dalam ati ni hanginnnnnnn yg teramat sangat.. tetiba nun dari jauh nampak Zikri sedang melambai2 ala miss world kat tepi jalan... dengan senyuman manis yg sungguh menawan qolbu.. hmmmm sejuk ati. Takper.. takper..

No comments: