Friday, October 31, 2008

Om Shanti Om (OSO)


Malam Isnin baru2 ni sempena Deepavali keesokannyer.. aku telah mengajak adikku si Fini untuk sama2 menonton citer hindustan yg bertajuk Om Shanti Om. 1st time kot dalam seumur hidup melewat ke angka 30, aku berjaya mencangakkan diri depan tv tengok citer industan memalam.. hehehehe. Aku xtau pun jalan cerita dia cemana. Boleh dikatakan sebab utama aku terlintas nak tgk citer ni kerana ada Shah Rukh Khan. Bukan tak pernah tgk filem2 Shah Rukh Khan sebelum ni tapi itu dah lama dulu.. tapi sejak2 berita sensasi keluar kat sotkabar SRK nak dianugerahkan gelaran Dato', timbul balik keinginan nak tgk lakonan SRK ni..


Setengah jam pertama citer OSO ni pehh teramat la memboringkan ditambah plak dgn watak SRK yg bodo2 alang gitew.. tentang cita2nya nak jadik pelakon ternama di samping minatnyer terhadap bintang ternama pada era 1970an bernama Shanti lakonan Deepika Padukone. Akupun bley lena kejap pastu terjaga balik.. Fini dah bising2 sebab aku yg beria2 ajak dia tgk cerita tuh last2 aku plak yg tido tak sedar diri. Bila terjaga tuh, aku dpt tgk la satu scene di mana heroinnyer Deepika Padukone yg sungguh jelita mautttt... tengah melintas di karpet merah dalam filem tu utk tayangan perdana filem Dream's Girl. Wahhh.. terus mata terbukak luas. Aku tgk dalam filem tu, SRK ternganga mulut tgk betapa jelitanyer si Deepika ni, aku yg kat luar apatah lagik... mmg cantik x hengat!! Sudahnyer aku dgn Fini tunggu smp abis siaran. Ha memang puas ati! Kalo nak tau jalan cerita dia cemana.. bley la beli CD tgk cerita tuh.. best jugak lah. Wahhh pertama kali aku mempomots citer hindustan :D

2 comments:

TiNiE said...

betoi la naja..aku pun kan kalau io-io stay nak tgk movie kan..mesti cam terlena2 gitu..aritu terjah kul 4am sekali on tv ada sundel bolong..las las sundel bolong tgk aku..tu tegha cita antu tu..tapi dah nama pun 4am..harusla tv tgk aku..

Naja said...

hahhahah. kul 4 pagi tgk sundel bolong..?? mmg patut la hang yg terbolong kat situ!