Tuesday, March 10, 2009

It's My Faith!

Last week punye cerita. Ada cerita baik dan ada cerita malang.. kejadian2 yang menimpa diri aku. Aku rasa mcm banyak benda2 tak elok jadik kat aku minggu lepas.. malang bertimpa2.. sesungguhnyer aku kena duduk bermuhasabah diri. Kejadian pertama aku telah kehilangan wang dalam amaun yg agak banyak.. (dalam erti kata duit untuk meneruskan kelangsungan hidup sehingga dapat gaji pulak bulan ni) . Bagaimana duit itu buleh hilang dan di mana disyaki ilang sudah tidak menjadik persoklan lagi ketika ini. Akupun x nak terkenang2 dah benda yg takdak.. Wat 2 do. It's my faith.. i have to face it!

Kejadian ke 2, hmmm hari Jumaat baru2 ni kereta aku telah mengalami eksiden. Bolehlah dikatakan bukan salah aku, itu adalah angkara mamat kurang ajar yang tak reti2 nak sabar... bawak keta tak pakai akal petimbangan.. ikut suka P*%#@Q dia je nak p tonyoh tang mana. Yang jd mangsa kebodohan dan kesombogannyer bukan aku sorang tp ada 3 bijik keta dan juga sebijik lori gedabak besaq. Dan jantan pengecut itu suka2 ati memecut lari meninggalkan kami. Tapi xper.. .no plet keta nyer telah selamat dimasukkan dalam repot polis! Hasilnye, keta aku sekali lagi terdampar workshop untuk kerja2 pembikinan bagi mengembalikannyer kepada bentuk asal! Wat 2 do, It's my faith.. i have to face it!

Dan kejadian ke 3, dari semua2 benda yg menyemakkan kepala ku seperti di atas.. alhamdulillah aku telah lulus peperiksaan 'Penilaian Tahap Kecekapan' (PTK Level 2) untuk ke dua2 paper itu aku mendapat aras III dan IV (aku sedang tersenyum hepi tatkala entry ini ditaip), and it's my faith!

Pelajaran yg aku dapat.. kehidupan kita penuh terisi dengan kabar2 duka dan gembira. Belajarlah untuk meredhoi qada dan qadar.

*lax, thanks untuk "it's my faith, i've to face it" (heheheheehhe)

7 comments:

TiNiE said...

naja!!! aku rasa entry hang ngan aku pagi ni sama laaa...hakhakhak

Naja said...

aik kejapppp ek aku g cek entry hang... hehehehehe

Gabai said...

Hidup umpama roda, sat dok ataih sat dok bawah. Sat kena langgarg satu hari mungkin kita yang langgag orang. Hikmahnya dimana-mana

Naja said...

tu la hj.. saya redho . timakasih la bg kata2 hikmah...

Laxmi said...

haaa glemer gak aku nih sampai masuk nama aku lam blog hang... timacihhhh....
pandai hang guna term its my faith i have to face it tuh.. sungguh sesuwai.. wakkakka..

Naja said...

oh aku mmg sker mengglemerkan kawan2 aku lax.. nak plak sepupu sendiri kan.. hihi

pureideas76 said...

"Tuhan tidak akan mengambil sesuatu melainkan untuk digantikan dengan yang lebih baik" - kata-kata yang klise tapi sungguh berguna.