Monday, July 21, 2008

Lawak Antarabangsat di bilik doktor..


Saja nak citer.. cam satu kes yg aku rs memalukan diriku sendiri gak la.. nampak sangat la otak ni selalu menerawang pi entah ke mana2... hari tu 17.7 aku ada appointment dgn doktor kat hospital putrajaya. Dr J ni Pakar Obstetrik and Gynaecology ( betoi ke tak aku eja... xper la janji faham) . Bila tiba giliran, aku masuk bilik dgn Zikri la.. doktor ni punyer ramah bukan takat dok tanya itu ini dgn aku.. dia tanya Zikri la keja apa keje kat mana.. mmg berhemah la.. siap salam2... pehtu dgn sopannyer suruh aku dgn zikri duduk kat kerusi dpn dia.

Pehtu tiba masa dia soh aku baring kat katil sebab nak sken tgk baby... ha masa ni la terjadi dialog2 bodoh antara aku dgn doktor.. huhuhuh. Bila pk balik sungguh la memalukan diri aku sendiri. Sesambil dok sapu gel sejuk kat perut aku tuh Doktor J tanya la aku... Dr J : "Sapa nama adik? ". Aku cam dengaq tak dengaq tanya dia balik "Apa doktor ?". Pehtu Dr J lagik sekali tanya "Sapa nama adik?". Otak aku terus tangkap... uih adik2 aku ramai, apa kaitan nak sken dgn tanya nama adik beradik aku. Terus la aku jawap " Nurhaida... Mohd Nurhalim" pehtu dia cam terpinga2... aku tambah lagi. "Yang bongsu Nur Hafini" pehtu sebab ramahtamahkan.. aku cakap lagi kat Dr J " adik-adik saya ada tiga orang doktor.. yg sorang dah meninggal nama Muhathir.. kenapa doktor ?" Pehtu aku tgk Dr J cam pikir sejenak.... akupun pikir dua tiga jenak gak la dok pikir apa kaitan la soklan tu dgn sessi pagi tuh kan... pehtu cam baru terlintas di batu jemala aku ni.. agak2 dia tanya nama aku tak? Terus aku tanya Dr J "Dr tanya nama saya ke tadi ?" Dr J sengih.. agaknyer dia pk mesti hamlau nyer minah nih lain aku tanya lain dia jawap plak tu berderet2 nyer jawapan siap leh buat novel.

Dan2 la aku gelak giler atas katil tuh.. tp biasalakan doktor, mesti la dia dgn sifat berhemahnyer agaknye tidak mahu memalukan aku yg dah sedia malu.. dia senyum sekilas jer pastu tanya dgn sopannyer " Ya.. siapa nama puan?" Kahkahkah.. Bengong. AKupun terus la menjawap dgn jitu sekali "nama saya Nurhafizah doktor.. td tu saya ingat doktor tanya nama adik2 saya" dia gelak sikit pastu sambung keje sken perut aku..... Aiyooooooo, aku rs kalo la anak aku dalam tu bley berkata2 mau dia kata mak dia blur badak jugak. Agaknyer tu pasai masa sken tu dia tutup 'tut" and muka dia dgn tangan sebab malu kot... Heheeheh sekian adanyer. Tp pun yg Dr J pun pasai pa panggey aku adik plak... dan2 la aku rs aku ni muda.. jadi muda.

4 comments:

TiNiE said...

haaa...kalau aku pun cam moskel gaklaa...agaknyer dia lupa tune kan balik kot...antara adik n puan...tapi mmg lawak laa..kahkahkah...hang leh joint venture ngan apek ka..takpun nabil..jadi raja lawak...hhahahahah

toriton said...

kah.. kah... kah... aku gelak guling2 naja. memang lawak la. paling tak tahan dia tanya sekali lagi tapi pakai kata ganti nama puan. doktor tu lelaki ka perempuan naja?

naja said...

dr laki...

Ain Ahmad said...

Kahkah ok entry zaman pre historic tp tobat aku gelak