Monday, July 28, 2008

Mengidam...

Sehari dua ni.. ada sejenis makanan yg bila aku bangun tido je mesti terlintas di pikiran.. Kadang2 terjaga di tengah malam terkenang2 akannye.. smp susah nak tido balik. Ikan tamban kering buat masak asam.. aku rs lauk ni lasttttttttttt mkn zaman aku kecik2 dulu laaaa. Masa darjah2 lagi.. dan yg memasaknyer dah tentu emak aku. Ni nak tak nak kenalah tunggu balik kg ujung bulan 8 ni utk merasa air tangan emak. Huk huk ! Kiranye ni benda ke dua la yg aku teringin sangat nak mkn waktu2 membuyong... (bermuatan berat - kata Tini).


Hari tu masa awal2 pregnant mengidam nak makan ayam kampung masak lemak cili api. Dah langsai sudah satu bab mengidam. Thanks kepada Yong, bestprenku* (kekkkeke) kerana telah berjaya merealisasikan impianku itu.. walopun aku yg masak, tp masak kat umah dia... bahan2 dia yg sediakan.. aku jd chef import sekejap kat umah dia.. mengaplikasikan sgala periuk belanga dia.. Timakaseyyyyyyyyy kawan!! Tak lupa jugak Miza kerna pos kan kacang cerdik+keranji salut gula. Bestkan... layannnnnnnnnn!

No comments: