Friday, April 10, 2009

Agenda di Hujung Minggu..

Siap2 aku berjanji kepada diriku pada hari ni untuk esok 2 hari sabtu dan ahad :
Sabtu --> pagi nak p umah kakak aku. Dia ada buat makan2.. berkampung la kejap di situ. Pastu aku nak balik umah nak kemas umah.. aku rs persekitaran dalaman rumahku sudah seperti *sarang oink oink*.. aku penat ok. Sekarang aku dah tak peduli apa nak jd. Dulu aku buleh lagi kemas2 sikit kalo kain baju bersepah. Sekarang aku amat tidak berdaya. Macam2 benda bergelimpang atas lantai.. botol susu, ubat.. ken lampin anak.. eh mcm2lah pendek kata. Kalo editor majalah Impiana ker.. Anjung Seri ke mai jengah rumah aku mesti dorang pengsan tak bangun2..
Kenapa semua ini terjadi ? Semua ini adalah kerna pada ujung2 minggu aku mcm ada hobi baru plak sejak ada anak.. yakni bersidai di shopping complex. Ntah apa kejadahnyer hobi aku pun tak tau. Sudah dua minggu berturut2 aku bersidai... dan yang terheret sama dalam agenda persidaian ini adalah zikri dan oh kesian, tak semena-mena Cikmai pun terlibat sama.
Ahad --> Sambung kemas umah.. maybe buat susun atur baru perabot2 dan sebagainye. Dah 5 tahun tidak berubah ok.
Harap2nye menjadiklah perancangan ku ini..

5 comments:

TiNiE said...

insya-Allah menjadi. dimana ada kemahuan, di situ ada jalan. tapi bes lagi bersidai aku rasa, dari menyidai. huahuahua...

naja said...

masalahnyer sebab dok nampak jalan nak p bersidai jer tu.. kekekeke.

mamadania&mamazaza said...

Cam sama lah adegen rumah kita .. kalau casa impian tgk reject terus...

mikie punyer cerita said...

apa susah cari kalau derang g umah, masukkan semua sampah sarap ke apa2jelah yang sarap dalam stor pastu kunciiii... siap! Bla derang dah balik kuarkan balik suma sarap 2...

naja said...

mamadania - syukur ada geng seangkatan. hehehe

mikie - masalahnyer store pun dah penuh, takleh diisi dgn apa2 lagi ;)