Wednesday, April 1, 2009

April Fool

Aku xtau wujud lg ke tidak budaya ni skang @ masih lg digunapakai. Tapi pada aku sungguh la bodohnyer budaya itu. Langsung tidak kemana dan tidak membawa kita ke mana2 apatah lg nak pegi ke tahap maju selangkah ke hadapan.

Dulu2 pun masa aku masih lg bangang... akupun ter'layannn' jugak kejap budaya bangang nih. Masa sekolah menengah, aku dan kawan2 penah membungkus idop2 siput babi, konon2 nak hadiahkan pada sorang junior yg selalu kepoh hal kitorang. Malam itu kami bungkus elok2.. esok pagi bangun pakat terjerit2 kerana siput babi itu sudah keluar dari kotak itu.. dia makan kotak itu smp berlubang2 ! Terjuntai2 sesungut2nyer.. uihhhh geli !

Pastu masa aku kerja dah... ada sekali tu smp time April Fool jugak, malam tu kami pekena sorang member yang jenis tidor mampus... suruh gajah pijak pun takkan terjaga. Lumur bedak sejuk tebal2 kat muka dia.. pastu siap lukis cam opera tu dengan lipstik tebal.. kening dua tiga baris, lukis misai.. janggut. Esoknyer seawal Subuh dengar member sudah meraung. Pastu pakat2 diam jer tido mematikan diri. Konon2 tak bersalah..

Oh alangkah bodohnyer.. kalolah ada aktiviti lain yang lebih berfaedah dilakukan pada masa itu.. alangkah baiknyer!!

2 comments:

TiNiE said...

betoi naja..skang org dah tak main april fool april fool ni..dan aku pun ingat permainan ni glam masa aku sekolah menengah gak..kita bersekolah menengah dlm tahun yg sama...

Naja said...

tini.. aku teharu sebab hang adalah pengomen tegar kat blog aku. heh he heh **sambil kesat ayaq mata terharu**