Wednesday, July 1, 2009

Mimpi SIRIH

Sebelum aku lupa terus.. aku nak mendokumentasikan mimpi aku yg baru beberapa hari berlalu. Ye la selalu kita jarang sangat nak ingat mimpi kita lama2.. kadang2 bila bangun tido ingat semua sebab cam still fresh lg mimpi tu, pas sejam kendian kita hanya ingat awal dan akhir mimpi tu jer.. yg tengah2nyer ntah ilang ke mana.

Mimpi aku kali ni cam unik sikit la.. Citernye mcm ni, aku didatangi sorang pompuan separuh usia la kategori makcik2 siap bergown kelawar kaler putih.. pastu kat tangan ada pegang stick yg berbintang sinar percik2 lagi kau, bling bling... ala pari2 gitu. Mungkin pari2 yg sedang menghampiri usia senja.. Hikhik! Pastu dengan tak semena2 auntie pari2 tu cakap " Wahaiii perempuan, kalau kau mau cantik jelita.. minumlah air rebusan sirih!! " Sampai tiga kali .. diulang tiga kali dia menyebut benda yg sama. Aku pun cam terpinga2.. aikkk aku ada mintak apa2 ker dari auntie pari2 tuh...

Pastu dlm dok kekonpiusan terpikir2 apa motif makcik pepari tu kan.. tetiba terkuar la satu skrin kaler putih.. ada plak LCD projector kat situ. Wahhh, sungguh IT auntie pari2 itew. Aku yg tegak membisu hanya mampu melihat apa aksi makcik tu seterusnyer, so dia pun tunjuk la kat skrin tu kuar la gambar Sharifah Aini dulu dan sekarang... muka yg tiga pat hari kuar paper skang nih. "Ha nanti kalo minum air sirih, kamu akan jd cantik mcm ni" Auntie pari2 tu bgtau. Tetiba seraya atiku memprotes.. aku takmau cantik mcm Sharifah Aini. "Takmo takmo.. saya tak mau jd mcm Sharifah Aini. Dia tak cantik skang... cam cucuk botox jer, muka dia dah mcm ikan kaloi" dgn ikhlas aku gitau kat Auntie Pari2 tuh.. Memang takde ciri2 munafik langsung lah pendek kata.

Dia cam murka sangatlah dengan kenyataan aku yg tidak berlapik.. tidak langsung berciri2kan Rukunegara Yang Ke 5 - Kesopanan dan Kesusilaan. Terus difirenya aku tp cam tak berapa nak kena.. dan mungkin kerna geram, Auntie Pari2 itu pun terus fire skrin projektor lalu terbakar dan akhirnyer menimbulkan bau busuk2 hangus gitu....

Tup tup... huwaaaaaaaaaaaargghhhh! Telinga aku dikejutkan dgn jeritan brutal Rumaisa yang ntah berapa lama sudah terjaga. Cek diaper dia.. berak rupanyer kau! Patutla busuk... ! Tapi heran la dalam kes ini, cemana skrin projektor yg terbakar leh ada kaitan dgn produksi penyahtinjaan anak aku... hihi

2 comments:

alladiin said...

anak lu yg fire lu rupanya.. hahaha.

naja said...

Tu lah, bley plak ada sangkutpaut tu. isk isk isk