Tuesday, July 7, 2009

Rumaisa dah besaqpun...


Lama tak citer pasai anak... sekali sekala aku nak jugak menyelit gambar si Rumaisa.. ok kan? Skang dia dah 6 bulan++. Dah boleh meniarap pusing2 mcm radar dan hampir boleh merangkak pada step pertama.. boleh dah merintau dalam skala yg belum lg luas.. 2 meter persegi.. sudah ada beberapa makhluk favourite (selain dari aku dan Zikri) dalam senarainye antaranye; pakcik dia si Hilmi. Pantang nampak.. sanggup nangis2 kalo tak didukung.. heheheh!

Oh ye, sudah 7.2kg dengan ketinggian 68cm pada 2 minggu lepas. Aku rasa cepat jugak progressnya berbanding semasa lahir dengan berat 3.19kg dan tingginya 49cm. Apa2pun.. emak doakan semoga Rumaisa dapat menjadi anak yg baik.. mendengar kata, mengasihi ibu bapa. Berbudi bahasa kepada yang muda, menghormati yang tua. Serta taat kepada perintah Allah. Amin.

**Doa dititipkan juga untuk semua anak2 sedara mara + sahabat handai/rakan taulan**

8 comments:

yongshaniza said...

alah2 comeiii..gigit kanggggggg..pandai posing dak ekkkk

rosmerah said...

Gambaq Rumaisa macam dah 3 tahun....

naja said...

yong - gigit boleh jgm smp tertanggal.

rosmerah - tak sabar2 nak berbesan ker ? hah hah

Fuuhhhh la la ..... said...

besar dah anak omak.....

izhannasaiful09 said...

Naja, chubby sungguh anak hang..baru 6bln dh 7kg..anak izakan, 1 thn baru 7.7kg jerk..aiyakkkkkkk hang bg Rumaisa mkn apa?

~izza/ibu Hanna~

naja said...

izza.. genetik sama tu :)

awal2 breastfeed smp 4 bulan dia xmo dah, muntah ijo. naja continue dengan s26 gold, smp 6 bulan. susu semata.. lepas 6 bulan tukar kepada promil gold plak.. dan baru 2 minggu start mkn bubur..

pureideas76 said...

Makhluk favorite sorang lagi - abang hayan!

pantang nampak kan main lagi depang-depang tangan..

Ni maklong jeles ni...

naja said...

sudah semestinye! hahaha.. dr dlm perut lg kot dia dok perati ayahwe dia!